Menü

Fraud ismeretek - Csalásmegelőzés az üzleti életben

 

MIÉRT TARTJUK FONTOSNAK

Az ember biztonság iránti vágya egyidős a történelmünkkel. Már az ősember is komoly ˝beruházásra˝ volt hajlandó annak érdekében, hogy a lehető legbiztonságosabb barlangban lakva megvédje felhalmozott javait a betolakodóktól. Ez a törekvés napjainkra sem lett kevésbé fontos, a huszonegyedik századra azonban megváltozott a védendő érték jellege, tárolásának módja és helye, ezáltal átalakult a biztonsági piac, megváltoztak az ügyféligények is.

De mit akarnak védeni az ügyfelek? Az adataikat, az üzleti titkaikat, a pénzüket és a jó hírnevüket. Az első hármat nem kell magyarázni, és könnyen belátható, hogy a jó reputáció sérelme is könnyen okozhat egzisztenciális problémákat.

Természetesen nem arról van szó, hogy megszűnt az élőerős őrzés-védelem, a biztonsági őrök alkalmazásának, a járőrszolgálat biztosításának létjogosultsága, de a hangsúly egyre inkább a magas intellektuális hozzáadott értéket igénylő, a jelentős számítástechnikai tudást igénylő megoldások felé tolódik. Az emberek, különösen – de nem kizárólag – a jómódú emberek a digitális térben élik az életüket, ennek a világnak a védelme tehát esszenciális fontosságúvá vált.

Korábban sokan azt gondolták, hogy ami láthatatlan számukra, ami nem kézzelfogható, az nincs. Mára azonban nyilvánvaló vált: a láthatatlan ellenség jelenti az igazi veszélyt! Egy számítógépes, vagy okostelefonra letölthető applikáció több információval rendelkezik rólunk, mint amit korábban több hónapos, de akár több éves munkával egy magánnyomozó, vagy akár az ilyen munkára szakosított szolgálat össze tudott gyűjteni. Ezt a kitettséget javarészt nem is észleljük, adatainkat, titkainkat önként, szinte tálcán kínáljuk, ezáltal ideális alanyaivá válunk a kíberbűnözők támadásainak. A vállalatoknak tehát megfelelő csalás-megelőzési keretrendszert, hatékony információbiztonsági megoldásokat kell alkalmazniuk.

KIKNEK AJÁNLJUK

A kurzus elvégzését minden visszaélés megelőzési feladatokat ellátó, vagy ezzel az egyre növekvő jelentőségű témával foglalkozni kívánó kollégának ajánljuk, de hasznos lehet az üzleti területen dolgozóknak is, hiszen a csalások célpontjai végsősoron az ő ügyfeleik, így a legújabb trendek ismereti segíti a hatékony és hiteles ügyféltájékoztatást.

A KURZUS CÉLJA

 kurzus alapvető célja, hogy a résztvevők:

  • megismerkedjenek a különböző fraud események elleni küzdelem fogalmaival és alapvetéseivel, valamint a meghatározó hazai és nemzetközi intézményi szereplőivel és szervezeteivel; 
  • megismerjék a legfontosabb nemzetközi és hazai sztenderdeket, ajánlásokat és jogszabályokat, valamint ezen jogszabályi elvárások fejlődési szakaszait;
  • világosan lássák a legfontosabb Fraud kockázatokat és fenyegetéseket;
  • a bemutatott esettanulmányokon keresztül tisztában legyenek a visszaélések tipikus megjelenési formáival, valamint gyakorlati tudást szerezzenek ezek felismerése érdekében;
  • megismerjék egy fraud eset kivizsgálásának hatékony menetét.

A KURZUS TÉMAKÖREI

  • Aktuális csalási trendek
  • Büntetőjogi vonzatok
  • Fraud management alapok 
  • Fraud management szervezeti elhelyezkedése, felépítése 
  • Fraud management feladatai
  • Fraud térkép
  • Fraud management eszközei
  • Együttműködés a hatóságokkal
  • Fizetési műveletekkel kapcsolatos visszaélések (ide értve a bankkártya fraud-ot)
  • Egy hatékony Fraud kivizsgálás menete

A kurzushoz kapcsolódóan 15 CPE pont ismertethető el az ISACA Magyarországi Egyesülete által.

PartnerünkBiB partner logó
További információért látogass el a GY.I.K. oldalunkra
Tovább a GY.I.K. oldalra
Oktatásszervező
Pál Daniella

[email protected]

Ezeket a kurzusokat ajánljuk még Önnek